早排阿史就講到內地近排就有一個「後宮遺珍——清東陵慈禧及容妃服飾修復成果展」,當中展出咗經過修復之後嘅慈禧殮葬服飾,規格上嚟講仲犀利過皇上件龍袍。但仔細啲諗,點解慈禧嘅殮葬服飾會被破壞,仲有隨身嘅陪葬品又去咗邊呢?呢啲疑點都同一個人有關,就係民國初年軍閥孫殿英。

孫殿英嘅一生認真「傳奇」,佢出生喺1889年,幼年喺私塾讀書果陣因為畀老師鬧咗幾年,7歲之齡就放火燒咗間私塾。結果就當然被退學,仲做埋少年賭徒、染上鴉片菸癮。後來,佢就成為咗一個民間組織「上仙廟道會」嘅話事人,仲帶埋會眾加入河南陸軍第一混成團,展開佢軍隊嘅生涯。喺直奉戰爭入面,佢不斷壯大自己勢力,既擴大隊伍、亦都乘機掠奪。

講到佢嘅軍閥生涯就經典喇!佢先係為直系軍隊、後來就入過國民軍、奉軍、國民革命軍、汪精衛政府,最後又歸順蔣介石,成為國民革命軍中將。問題嚟喇,點解佢又會冇啦啦會去盜掘清東陵呢?

原來對孫殿英嚟講,清政府算得上係佢世仇,由祖先計起佢聲稱係抗清名臣孫承宗後裔,而佢父親據講亦都係同八旗子弟爭執最後被困獄中慘死。於是,佢喺1928年向蔣介石投降之後就去到清東陵,以軍事演習為名用咗幾個月時間盜掘乾隆皇帝與慈禧太后陵墓,面對住打唔通嘅「金剛牆」,佢就直接用炸藥,結果後來就令到東陵入水,唔少字畫文物都被破壞。至於陵墓入面嘅寶物,據講被佢運走咗三十幾車,慈禧珍珠鳳冠、巨型夜明珠通通冇晒,而慈禧太后、乾隆屍身更加被拖咗出嚟。

面對住孫殿英呢種盜竊墓穴嘅行為,社會輿論都係一致指責佢,但佢當時就落足本錢行賄民國上下人等,結果呢件事亦都不了了之,間接令到溥儀同國民政府完全決裂。呢位咁「傳奇」嘅人物,喺國共戰爭中被解放軍所俘,1948年毒癮發作身亡。

原圖嚟自網絡