尋日就係中國抗日戰爭75周年嘅勝利紀念日,各地都有唔少紀念活動去掉念一眾戰爭中犧牲嘅先烈。喺今年嘅紀念日,國務院亦都公布咗第三批合共80個國家級抗戰紀念設施、遺址名錄,香港嘅斬竹灣抗日英烈紀念碑就入選咗呢個名錄當中。

呢次入選名錄嘅斬竹灣有住特別嘅意義,亦都有住一段不為人知嘅故事。斬竹灣位處西貢,其實喺三年零八個月期間,西貢居民都有積極參與抗日活動,由於西貢地勢有唔少嘅高山同埋海灣,對遊擊隊嚟講相當有利。於是,當時就有一隊因為抗擊日軍而組成嘅港九獨立大隊活躍喺西貢,仲發動過襲擊日軍嘅行動,拯救香港文化人。當時遊擊隊就成功進行多次搶救,戰後西貢仲成立咗港九獨立大隊老遊擊戰士聯誼會」,印證呢隊遊擊隊嘅歷史。

後來,西貢居民為咗紀念呢段歷史,就自資100萬港元興建烈士碑園,碑園入面就埋葬咗當年為抗日而犧牲嘅西貢居民,碑園亦都喺1989年1月落成開放,標誌住西貢居民同抗日歷史嘅密切關係。

原圖嚟自網絡