【焦點new史】港九獨立大隊三人入選英雄名錄


早幾日就係中國人民抗日戰爭戰爭勝利75周年嘅紀念日,同時亦都係第三批80處國家級抗戰紀念設施、遺址名錄公布嘅日子,而當日其實仲有第三批185名著名抗日英烈、英雄群體名錄公佈,香港嘅港九獨立大隊仲有三人入選添。


呢三個人分別係港九獨立大隊政訓室事務長曾福、港九獨立大隊市區中隊義務交通員馮芝、港九獨立大隊海上中隊班長曾佛新。呢三位英烈都為抗日作出唔少犧牲,曾福就受命入到日本駐沙頭角憲查隊做隊員收集情報,但喺一次對日嘅戰鬥入面佢就帶領遊擊隊面對過千日軍,雖然阻止到敵人進攻,但佢亦都不幸中彈身亡。至於馮芝就係負責傳遞情報,過程中不幸畀日軍發現,經過電刑等酷刑,最於都係被日軍殺害。曾佛新就係黑岩角海面襲擊日軍嘅時候,奮不顧身跳到日軍船上,令到日軍投降,但自己亦都不幸中彈犧牲。


唔使阿史講,大家都會睇到佢哋三個都係同屬一支隊伍,就係港九獨立大隊,呢道真係講開有段故喇!喺香港淪陷冇耐,其實廣東人民抗日游擊總隊就曾經派出過武工隊入到新界,當時呢支部隊就有兩個目的,第一就係想營救香港嘅文化人士,而第二個目的就係開闢香港抗日戰線。於是,喺1942年2月3日,抗日游擊總隊港九大隊就喺西貢黃毛應村一間教堂成立,後來就改名叫做港九獨立大隊。


港九獨立大隊直屬東江縱隊司令部,規模上仲曾經達到成千人,都係由本地人士好似農民、學生同埋海員組成,專門喺新畀一帶活動,曾經聯同過盟軍、英軍服務團合作,營救大批盟軍及國際人士。


原圖嚟自網絡