呢排講開新界六日戰,唔多唔少都會提到圍村,自然就令人諗起一樣新界原居民嘅傳統食物——盆菜。

喺新界嘅傳統村落入面,每逢大時大節好似點燈咁,村內都會有呢種以木盆或銻盆盛載嘅雜燴菜式,即係乜嘢餸都會有啲,好耐之前阿史就已經諗,到底呢種咁特別嘅菜式係點樣發明出嚟。唔講真係唔知,盆菜嘅出現可能係同文天祥有關!

相傳南宋嘅君臣就因為逃避元軍而走難嚟到華南同埋香港一帶,咁文天祥據講就係其中一位,當時佢喺橫渡伶仃洋去到依家深圳一帶,當時嘅村民得知佢係一位忠臣,又見到佢同行嘅將士飢腸轆轆,於是就決定將自己屋企淨低嘅豬肉、魚、蝦、菜等等整埋一齊,等佢哋可以圍住一齊食,呢個就係其中一個關於盆菜嘅起源。至於其他講法都係同南宋君臣有關,另一個講法就係宋帝昺聯同陸秀夫、張世傑等人南逃避難,喺路過東莞縣同埋新界錦田嘅時候,都得到村民款待,由於佢哋人數太多,兩地嘅村民都不約而同咁用盆裝住食物畀佢哋食,所以盆菜就係咁樣命名喇!

今時今日食盆菜當然就係喜慶事啦,但以前嘅盆菜就冇咁豐富,分分鐘仲係走難先有得食!

原圖嚟自網絡