今日除咗係國慶嘅大日子之外,對普通市民嚟講今日都係團團圓圓嘅中秋節,喺呢一日除咗會「食燈籠、玩月餅」之外,以往每一年港島嘅大坑同埋薄扶林都會依照傳統「舞火龍」應節。呢項傳統活動睇落就真係好有節日特色,但原來最初出現嘅原因竟然係為咗消災滅瘟?

大坑、薄扶林嘅舞火龍同樣都被列入非遺項目入面,佢哋故事背景亦都差唔多。先講大坑舞火龍,相傳喺1880年,呢條客家村就發生咗一場嚴重嘅瘟疫,用盡方法之下都醫唔好村民。於是就有村民決定紮作一條龍,上面插滿香枝,希望可以通過咁樣消災滅瘟。村民就喺農曆八月十四、十五、十六三個晚上,舞動著火龍繞村遊行,沿途仲放埋炮仗,結果疫症真係停止,自此以後呢個就成為大坑居民嘅傳統。

至於薄扶林嘅舞火龍起源都係差唔多,相傳喺19世紀,薄扶林一帶都係發生一場疫症,都係藥石無靈,冇幾耐村民就諗到用龍係祥瑞象徵、香火又可以淨化村落、於是就決定以禾草紮成龍、龍身插滿燃點香枝巡遊全村。結果當然係驅除到瘟症,呢項習俗亦都流傳到依家。

之不過,今年因為疫情關係,大坑同埋薄扶林嘅舞火龍都相繼宣佈取消同埋減少規模,而喺尋晚大坑居民都仍然以20人團隊雨中舞火龍,祈求疫情緩和甚至消失。

原圖嚟自網絡