之前介紹完曹操嘅兵器同良駒,今次阿史嘅無聊症又發作,繼續講下曹操手上嘅「寶物」。兵器加武力,良駒就令武將响單挑時能百分百成功挑脫,咁兵書就自然係提升統率能力,而曹阿暪手中就有一本叫《孟德新書》嘅兵書。

响《三國志》遊戲當中,對《孟德新書》嘅介紹係咁:「曹操著作的兵法書,因為曹到張松的嘲笑而親手燒毀了。」其實,《孟德新書》呢個名係响明代小說《三國演義》中出現。响《三國演義》第六十回中,就有講話原為劉璋謀士嘅張松去見曹操說服佢出兵救劉璋,不過佢去到許昌就受到冷待。心高氣傲嘅張松後嚟見到曹操後唔多服氣,不斷頂撞佢,曹操謀士楊修覺得佢係個人才,於是就同佢對下咀,仲拎咗曹操所著嘅兵書《孟德新書》叫佢點評。點知張松就話:「此書吾蜀中三尺小童,亦能暗誦,何為『新書』?此是戰國時無名氏所作,曹丞相盜竊以為己能,止好瞞足下耳!」後嚟曹操知道張松咁樣評價自己兵書為抄襲之作,一下子就將本書燒咗喇!

故事還故事,咁《孟德新書》係咪真係存在呢?其實曹操就真係有著過兵書,响《三國志‧魏書‧武帝紀》當中就有咁嘅記載:「自作兵書十萬餘言,諸將征伐,皆以新書從事。」而呢本書亦無被曹操親自燒毁,因為响唐代兵書《李衛公問對》當中,就有提及過「案曹公《新書》曰:『己二而敵一,則一術為正,一術為奇;己五而敵一,則三術為正,二術為奇。』此言大略爾。」所以呢本曹氏著作應該係响唐代都有流傳。不過,今時今日呢本書已經散佚,無得睇喇!

原圖嚟自網絡