尋日提及過三國時期曹植嘅《感鄄賦》,亦簡單介紹咗曹丕之妻甄氏。對於甄氏嘅故事,相信史友們都唔會陌生,因為响好多小說、影視作品甚至電子遊戲(梗係有真‧三國無雙啦!)都有甄氏(即甄姬)嘅出現。不過後世流傳關於甄氏嘅事蹟,有唔少都似乎係假假地。

响《三國志‧魏書‧后妃傳》中,對甄氏嘅生平有相當詳細的記載。甄氏為中山無極人,漢太保甄邯嘅後人。佢最初先嫁俾袁紹之子袁熙,後嚟就改嫁俾曹操之子曹丕,仲生咗曹叡同東鄉公主。後嚟曹丕稱帝,繼而寵幸郭后、李陰貴人,甄氏失寵後就有怨言,結果曹丕大怒,遣使賜死。之後曹丕死咗,曹叡繼位,就將生母追諡為文昭皇后。

其實响正史當中,關於甄氏嘅事蹟就無太多感情部分,關於曹操三父子同甄氏嘅感情爭拗,並非嚟自二十四史,而係嚟自唔同嘅著作,包括三國時期嘅《魏略》,以至南朝名著《世說新語》等。好似話曹操攻破鄴城後要召見甄氏,《魏略》就有咁嘅記載:「姑乃捧后令仰,文帝就視,見其顏色非凡,稱嘆之。太祖聞其意,遂為迎取。」而响《世說新語》中,亦有話曹操攻破鄴城後要召見甄氏,但就被曹丕捷足先登。至於曹植同甄氏嘅緋聞,就主要同《感甄賦》有關,而呢個講法其實係由唐朝文人李善响《文選》所提出,認為係曹植懷念佢阿嫂而作。

有一個論點就話,後世文人對曹操同曹丕嘅評價相對負面,繼而刻劃出佢哋唔顧親情嘅形象,所以關於曹操父子都迷戀甄姬嘅民間故事,就係從呢個觀點出發,之後不斷加鹽加醋。

原圖:網絡