阿史平時入到茶記Lunch,無論食乜餐都好,都會揀碗羅宋湯嚟飲下。之但係,原來羅宋湯由俄羅斯傳到嚟香港嘅過程都真係幾轉輾下,今次阿史就同大家介紹下啦!

先講下羅宋湯嘅原身先,呢款湯其實係發源先烏克蘭嘅濃菜,部分地方就以甜菜作為主料、部分地方就係用番茄,但無論係邊款喺東歐同埋中歐都幾受歡迎。咁到底呢款湯又係因乜事傳咗嚟香港呢?

原來喺1917年,俄國就爆發「十月革命」,蘇維埃政權因而成立,亦都因為咁而發生俄國內戰。當時屬於地主、貴族等反布爾什維克嘅階層就因為戰敗而走難到中俄邊境哈爾濱,亦都有部份人行得更遠去埋去上海。當時呢班俄羅斯人(又叫做白俄)就帶咗羅宋湯食譜,由於氣候問題,上海並冇太多紅菜頭,上海人亦都食唔慣咁酸嘅湯,於是就對羅宋湯進行改良,用高麗菜取代紅菜頭、喺番茄醬加入白砂糖中和味道,甚至仲有加入牛肉湯做湯底,令到羅宋湯成為咗上海民間嘅美食。

好景不常,1930年代日軍就對中國東北進行入侵,上述嘅俄羅斯人又要再次走難,而今次佢哋就走到嚟香港,喺香港開設咗唔少俄國餐廳。同樣走難嘅亦都有上海人,佢哋戰前戰後都有唔少人嚟到香港,亦都係喺東區一帶開設俄國餐廳。隨住兩班人嘅移民,慢慢就將羅宋湯傳入香港,羅宋湯亦都成為唔少茶記嘅「例湯」之一。

原圖嚟自網絡