今時今日如果大家得閒想搵個地方hea下攝下時間,確實係有好多唔同嘅選擇,可以去下café又或者去下市政大樓、圖書館等等,總之就點都會搵到個地方。之但係,如果時光倒流返去百幾年前,果陣時嘅人又可以去邊度呢?

答案就係香港第一座嘅公共文娛中心、1869年6月28日啟用嘅舊香港大會堂!如果有史友想去呢度睇下,咁就真係遺憾喇,事關呢座建築物喺1933年就已經拆卸咗。舊香港大會堂嘅舊址係位於香港匯豐總行大廈現址旁邊,呢座建築係由政府撥地,但喺建築費用方面就係嚟自市民捐款同埋發行股票籌集,所以就會有股東嘅存在,而當時最大嘅股東就係怡和洋行嘅羅拔·渣甸。

舊香港大會堂屬於仿巴洛克建築,樓高兩層,功能上就純粹為咗社區而設,有齊博物館、公共圖書館、休息室、劇院同埋大禮堂。雖然話就話係為社區,但當時嘅華人都唔可以隨便入去。呢個大會堂當時被視為係上流社會嘅社交場所,華人雖然可以入去,但就有唔少限制,而且仲要喺指定時段先至可以入內。

可能有史友會問,點解一座起咗幾十年嘅建築咁快就拆呢?當中原因就同匯豐銀行有關!喺1933年,舊香港大會堂嘅用地為咗配合匯豐銀行重建,就賣咗畀佢哋並且同年開始部分拆卸,後來嘅土地有部分仲係中國銀行大廈所用。舊香港大會堂去到1947年先完全拆卸,但新一代嘅大會堂要到1962年先啟用。

原圖嚟自網絡