【講開有段故】2000年美國總統大選 選完仲有「選後大戰」?


繼續同大家介紹近排廣受全球關注嘅一場選舉,美國總統大選。前日阿史就同史友們介紹咗美國史上最具爭議嘅1876年美國總統大選,呢場選舉距離大家可能比較遠,所以阿史就再揀咗2000年美國總統大選同大家介紹下!


2000年美國總統大選相信史友們都唔會覺得陌生,就係由共和黨候選人喬治布殊對民主黨候選人戈爾(Al Gore)。當時選舉完結咗之後,未計佛羅里達州25張選舉人團選擇,當時戈爾就有267張選票,而喬治布殊就有246票,所以呢25張選票係會一決勝負。


咁點解唯獨係呢25張選票未決定到呢?原來當中就有兩個問題,第一個就係佛羅里達州嘅設計嘅「蝴蝶選票」(butterfly ballot)將兩黨候選人名字排列兩側,而投票打窿嘅位就喺中間,令到選民好困惑;而且仲有唔少選票打窿個位唔徹底,令到有問題選票嘅出現。


咁呢件事最後點解決呢?州政府11月26日宣佈喬治布殊以537票獲勝,戈爾果邊當然唔服啦,後來就告到上佛羅里達州最高法院要求重新點票,而喬治布殊就告到去美國聯邦最高法院,要求停止重新點票。結果,聯邦大法官5比4推翻了佛羅里達州法庭裁決,喬治布殊最後以271對266張選舉人票勝出,而實際投票票數,其實喬治布殊票數係比戈爾少50萬張,就係咁,呢場就被稱為「選後大戰」。


原圖嚟自網絡