早幾年內地嘅歌影視題材上就興起一股考古熱潮,一連就出咗幾部相關題材嘅電影同埋電視劇,而且每套嘅收視都唔差,真係紅極一時。阿史當年就有睇過《鬼吹燈》,仲記得有部改編嘅電影係叫做《九層妖塔》,咁現實入面當然就冇呢啲故事,但就有一座被網民叫做「九層妖塔」嘅古墓近日開始發掘。

呢座「九層妖塔」其實就係青海海西蒙古族藏族自治州都蘭縣嘅熱水墓群,當中嘅「熱水2018血渭一號墓」兩年前就曾經被非法盜掘,呢件事震驚全國。事後當局就派出考古隊發掘,當時就已經知道呢批墓葬係高等級墓葬,而且結構相當完整,係唐(吐蕃)時期高級貴族墓葬。

咁點解呢個墓葬會被稱為「九層妖塔」呢?原來熱水墓群真係有九層結構,三層係泥土、其餘就係由石頭重複疊加,九層都相當險要,當地人仲將呢個區域叫做「妖魔洞」。經過兩年幾發掘之後,考古隊伍基本上已經掌握墓葬結構,地上就係墓園建築,而地下就相當複雜,分成墓道、照牆、甬道、墓門、墓壙、墓室等,近排仲搵到長條形殉馬坑、動物骨骼、木鞘鐵劍、金銀器、銅器、鐵器等接近一千幾件,對研究唐時期熱水地區嘅葬制葬俗有住相當重要嘅價值。

原圖嚟自網絡