鴉片戰爭嘅歷史就同史友們講唔少,而尋日就係被稱為鴉片戰爭前哨戰官涌之戰爆發嘅第181年,而呢場戰爭發生嘅地方亦都係喺尖沙咀一帶。

咁點解呢場戰役會發生呢?原來道光皇帝任命林則徐為欽差大臣,去到廣東查禁鴉片之後,林則徐就查禁咗煙土二萬箱,仲喺1839年6月喺虎門海灘當眾銷毀煙土,令到英國損失慘重。當時英國就已經想用武力解決問題,先後就發動過1839年9月4日九龍海戰、穿鼻之戰,而官涌之戰就係呢三場鴉片戰爭前哨戰嘅其中一場。

喺1839年11月,清軍為咗防止英軍入侵,欽差大臣林則徐、兩廣總督鄧廷楨同埋水師提督關天培就喺尖沙咀以北官涌山布防,當時官涌營盤居高臨下,可以俯擊英軍。於是,喺1839年11月3至13日,義律就帶同英軍就不斷海陸進攻、偷襲官涌,「大小接仗六次」,但都被駐守清軍擊敗。英國軍艦連同鴉片船逃離尖沙咀洋面。事後,林則徐、鄧廷楨、關天培為防英軍再犯,仲喺尖沙嘴、官涌添置炮台,全盛時期有成五十幾門大炮。

原圖嚟自網絡