每年十二月,阿史都會介紹抗戰同二戰相關嘅歷史,因為响當時其實太多重大事件發生,今日就講講南京保衛戰。

南京保衛戰係指日本大本營下達《大陸命令第八號》命令進攻中華民國首都南京,至日軍攻陷南京城為止,呢場戰役結束時間各方有唔同講法,不過可以肯定嘅就係南京淪陷。作為首都,當時國軍理應全力守護,不過响呢場保衛戰爆發之前,就有唔少國軍高級將領主張棄守。

蔣介石响日記就提及過,當時日本攻陷上海後,佢同一班高級將領就開過多次會議商討對策。因為上海失陷後,日軍下一個目標就一定300公里外嘅南京。當時响國軍班軍頭當中,主張棄守嘅呼聲甚眾,包括李宗仁、徐永昌、白崇禧、陳誠、張群等,連德國嘅軍事顧問都有咁嘅主張。原因係乜呢?首先就係經過上海一帶作戰之後,國軍失去大批精銳之師,撤至南京嘅部隊殘破,根本無力防守。另外,南京城同周邊地形易攻難守。鑑於呢啲原因,所以班軍頭都覺得不作無謂犧牲,日後可以爭取主動。

雖然一眾高級將領話主張棄守南京,但蔣介石就主張死守,參謀長何應欽同軍令部部長徐永昌話無意見。最後就係,唐生智自告奮勇死守南京,蔣介石覺得終於有人肯做呢件事。當然,結果同預期相差實在太遠,南京保衛戰開打兩星期唔夠南京就失陷。

原圖:網絡