早排都同史友們分別介紹完「兩彈一星」嘅歷史同故事,而今日就係被稱為「中國導彈之父」錢學森嘅誕辰,咁阿史今次就同大家介紹下呢位傳奇人物啦!

錢學森出生喺1911年嘅上海,幼年都喺北京讀書,1929年就考入國立交通大學機械工程系鐵路門,畢業之後仲成為20位留美公費生之一,當時佢喺老師王士倬指導下,決定去到麻省理工學院進修空氣動力學。

就係咁,佢喺1935年就到美國西雅圖讀書,並且後來仲去到加州理工學院同空氣動力學權威西奧多·馮·卡門教授多次合作,碩士、博士課程佢都讀埋,亦都加入加州理工學院火箭研製組,研究火箭固體燃料、結構屈曲等課題,後來仲做埋加州理工學院副教授、入過美國空軍顧問小組,成就真係不得了!

之但係,時間去到1949年,佢就因為入籍被拒,再加上冷戰等因素,被美國禁止參加機密工作同時又阻止佢返到中國,司法部仲曾經做出「偽證」罪吊銷佢機密工作許可、臨時拘留喺特米諾島監獄並將佢驅逐出境。

有過呢段經歷之後,中國政府1955年就展開日內瓦雙邊會談,以韓戰中被俘11名美國機師換取釋放錢學森。錢學森返到中國之後,參觀過多個北京、東北科學研究所,最後喺哈爾濱軍事工程學院同陳賡對談之後,決心為中國研製飛彈。就連後來馮·卡門都表示錢學森係「美國火箭領域中最偉大的天才之一,我的傑出學生。」

原圖嚟自網絡