汪精衛被後世人稱為漢奸,呢樣嘢相信史友們都聽阿史講過幾次。佢响1938年12月29日發出咗一段「艷電」,成為咗佢一生其中一個重要轉折點,咁呢封「艷電」係乜嘢嚟呢?

1937年抗日戰爭全面爆發後,日本除咗對華用兵外,仲响佔領區個度建立好多附屬政權,希望做到以華制華。1938年11月,日本首相近衛文麿發表咗《東亞新秩序》聲明,宣稱「帝國所希求者即建立確保東亞永久和平的秩序,此次征戰的最終目的即在於此。此種新秩序的建立,應以日、滿、華三國合作,在政治、經濟、文化等方面建立連環互助的關係為根本。」。近衛呢個聲明其實表明咗日本企圖迫使國民政府放棄抗戰立場,達到不戰而勝嘅目的。

當時仲係國民黨副總裁汪精衛,就响1938年12月29日發出電報,表示響應《東亞新秩序》,支持對日妥協。電報之所以叫「艷電」,係因為當時嘅電報係以地支代替月份,以韻目代替日期,响韻目表當中,29日嘅韻目電報代碼就係「艷」。

冇幾耐,汪精衛就被國民黨開除汪精衛喺黨內嘅一切職務。汪精衛就响1940年3月30日喺南京成立由日本扶持嘅中華民國中央政府汪精衛政權,後世一般會稱為「汪偽政權」。

原圖:網絡