漢桓帝陵園遺址最近被確認嘅報道阿史之前同史友們分享過,今次阿史就想同大家討論一樣嘢。前個幾年內地史學界好流行翻案,阿史就睇到一啲文章,就話重用宦官又好色嘅漢桓帝,並唔算係昏君。呢個講法好似同我哋以往讀書認知好唔同,咁又係乜嘢一回事呢?

漢桓帝劉志係東漢第十一位皇帝,佢十五歲個陣被外戚梁冀立為漢帝,後嚟到佢長大後就連同宦官單超等人殲滅梁冀同佢梁氏族人。而响佢統治期間,朝政敗壞,又發生黨錮之鍋,同埋佢自身荒淫無道,所以後世人對佢評論都唔多好,例如諸葛亮响《出師表》就提及:「親賢臣,遠小人,此先漢所以興隆也;親小人,遠賢臣,此後漢所以傾頹也。先帝在時,每與臣論此事,未嘗不嘆息痛恨於桓、靈也。」

咁點解有人會話漢桓帝唔算昏君呢?其中一個講法就話被追謚為「桓」,按《謚法》曰:「克敵服遠曰桓。」即係佢有一定武功先會有呢個咁正面嘅謚號。而漢桓帝最大武功,應該就係平定羌亂。當時桓帝任用皇甫規、張奐、段颎,以「殺為主、降為輔」策略平定羌亂。其中段颎响逢義山之戰中,大敗東羌,令禍亂東漢邊境達百年嘅東羌平定咗。

由於佢對外定羌亂,對於殺奸臣,所以個論調就話如果係昏君就絕對做唔到呢啲事。唔知史友們又有乜睇法呢?不妨留言討論下。

原圖:網絡