喺讀到戰國到秦嘅呢段歷史入面,有意思嘅部分有好多,但阿史就最記得《史記·項羽本紀》入面就有一句楚國南公講嘅預言「楚雖三戶,亡秦必楚」,咁到底呢句說話有冇實現到呢?

《史記》入面係咁寫嘅,「夫秦滅六國,楚最無罪。自懷王入秦不反,楚人憐之至今,故楚南公曰『楚雖三戶,亡秦必楚也』」,大概意思就係就算楚國只係得返三戶,消滅泰國嘅都一定係楚國。楚南公講出呢句說話嘅時候,當然係唔到未來,但估唔到呢件事又真係成真!

「楚雖三戶」入面嘅「三戶」並唔係解做楚國三戶人,而係解做楚王三戶,亦即係公族。喺反秦嘅勢在嚟講,率先進行呢件事嘅係陳勝,佢係楚國人亦都成功建立過張楚政權,佢當時係一心想滅秦但最後都係寡不敵眾兵敗;而喺陳勝吳廣起義失敗之後,楚國大將軍項燕之後項梁,就立咗楚懷王之後為王,對秦繼續展開作戰,但點知最後戰死,由項羽繼承伐秦。

無論係項羽定係身在楚國沛縣嘅劉邦,都係楚人,經過巨鹿九個月大戰之後,秦軍主力就被消滅,劉邦殺入關中而項羽後來亦都分封天下,達成「亡秦必楚」。

原圖嚟自網絡