喺古代嘅中國,好長嘅一段時間都係男女不平等,甚至仲有啲傳統觀念係認為「女子無才便是德」,所以就算喺隋朝開始就設立科舉制度都好,都冇出過一個女狀元。

睇到標題嘅史友都知道,阿史今次係想同大家介紹中國史上唯一一位女狀元,佢就係清末太平天國開創科舉女科而產生嘅女狀元傅善祥。傅善祥生於清道光十三年(1833年),幼年時父母雙亡,依靠兄嫂供養,但就憑自己飽學經賦。喺佢13歲嘅時候,佢就被哥哥指腹為婚嫁畀其他人,但就喺成婚後5年因為丈夫離世而畀奶奶賣走,無路可逃之下佢就選擇加入太平軍。

喺1853年,太平天國平定咗南京,當時就開科取士,破例增加埋女科,傅善祥知道呢個消息後就報名應試,一舉高中狀元,天王洪秀全仲畀佢出任掌朝儀,喺太平天國年間發表過多篇文獻就好似「天朝田畝制度」、男女平等、禁食鴉片、禁女裹腳等。

之但係,傅善祥嘅一生並唔係咁好過,佢後來被被東王楊秀清招到東王府擔任女主簿,仲成為楊秀清六十幾個妻妾之一,不時都被暴打一場,自此以後亦都再同政事無關。提到佢嘅死因一直都流傳唔同講法,有指佢係喺太平天國戰敗後服毒自盡;又有指佢係被士兵姦殺,棄屍秦准河,學富五車但最後都係含恨而終,真係令人慨嘆。

原圖嚟自網絡