响辛亥革命之後無耐,孫中山先生就响1912年元旦就任中華民國臨時大總統,相信呢啲史事都唔駛阿史多講。不過,阿史以前都講過,1911年出現嘅革命起事個陣,孫中山一直居於國外,未曾參與其中,咁點解佢最後會被選為臨時大總統呢?

武昌起義之後,十幾個省陸續宣佈脫離清政府獨立,當時清廷無力駕馭北洋軍鎮壓起義,唯有重用袁世凱。响11月1日,袁世凱更被任命為內閣總理大臣。但另一方面,革命黨人以及獨立各省都希望拉攏袁世凱呢位軍事強人,等佢幫助完成革命,仲許諾佢做民國首任大總統。

响個陣袁世凱便處於一個境地,一面係重用自己嘅清廷,一面係大勢所趨嘅革命。於是袁世凱就同革命黨人開始秘密談判,史稱「南北談判」。袁世凱代表北方軍,革命黨就係南方軍。伍廷芳、唐紹儀分别代表南北雙方,而革命軍方面提出清帝退位、選舉總統、建立共和政府等,但袁世凱就遲遲唔就共和表態。各省代表組建臨時政府過程中,其實就已經打算將總統位置留俾袁世凱,另外兩次選舉大元帥同副元帥,黎元洪同黃興响當選後都唔願意就任,革命陣營一時群龍無首。就响呢個時候,孫中山先生响外國返咗中國,佢老人家就被大家當作係德高望重嘅不二人選,於是孫中山先生就咁直接當選為臨時大總統。「臨時」二字,自然係有頂住先嘅意思。最終,袁世凱通電「贊成共和」,孫中山亦將「臨時大總統」一職讓俾袁世凱。

原圖:網絡