今日係農曆正月初三,亦係傳統習俗入面大家比較容易有口角爭執嘅一日,所以以往大家都唔會到親友果度拜年,只會留喺屋企靜靜地咁過。話就話呢一日容易發生口角爭執,但係到底有咩原因呢?

「赤口」又叫做「赤狗日」,又赤狗就即係赤狗神,係傳說入面嘅「熛怒之神」,「赤」就係面紅耳赤嘅意思,如果外出宴客就好容易沖犯赤狗,繼而同人嘈到面紅耳赤。咁當然呢個就係傳統嘅講法,如果初三都真係要出街嘅話,老一輩就會帶一道「化口舌符」出街,有啲更加傳統嘅長輩仲會喺出自己屋企門口同埋入其他人屋企之前,默念三次「唵,折隸,主隸,準提娑婆訶,佛母準提,千吉萬吉,消災解厄,百無禁忌」先至入門,唔知史友們又有冇聽過呢?

而喺初三呢晚,其實仲有一件盛事發生,就係「老鼠娶親」。傳說話呢一晚老鼠娶親係相當重要,傳統嚟講都唔會出街,仲會留喺屋企好早就瞓,為免打擾到鼠輩親事,而且仲會喺屋企灑鹽、米、糕餅,即係俗稱「老鼠分錢」,寓意新一年同老鼠共享收成。

原圖嚟自網絡