早兩日就同史友們介紹完香港嘅靈牛,而歷史上亦都有唔少「名牛」值得再同大家介紹,其中一隻就係老子所騎嘅「青牛」喇!

喺道教入面有唔少關於老子嘅傳說,其中一個就係老子倒騎「青牛」西行而去,老子嘅呢次出關歷朝歷代都有唔少記載。喺劉向《列仙傳》入面就有講到「後周德衰,乃乘青牛車去」、清文淵閣《四庫全書》本又有提到「老子西遊,關令尹喜望見有紫氣浮關,而老子果乘青牛而過也。」咁呢度就有兩個問題,就係老子到底點解要騎「青牛」,而第二就係到底點解要向西而去。

對於呢個傳說,坊間其實都有唔少唔同嘅解讀,咁阿史就揀一個比較普遍嘅講法嚟解釋。牛喺百獸之中係同人類關係最為密切,特別係喺古代農耕社會當中,牛就更加係性情溫和、任勞任怨,喺《易傳》當中就被視為係坤卦。至於點解會係「青牛」而唔係其他顏色嘅牛,原來喺古代嘅五行理論入面青色五行屬木,亦都代表東方。於是,一個被稱為「東方聖人」嘅老子,就自東而西倒騎「青牛」出函谷關化胡而去,呢個就係老子騎「青牛」其中一個講法,唔知史友們有冇其他睇法呢?

原圖嚟自網絡