最近阿史就响網上睇到段短片,話唐末民變領袖黃巢因生得醜而俾皇帝唐僖宗嫌棄,因此無咗個狀元之位。最後佢就加入反唐陣營,仲做埋皇帝。咁呢啲內容係有幾成真又幾成假呢?

响二十四史中嘅《舊唐書》同《新唐書》裡面,就無提及過以上呢啲事。對於黃巢嘅描述,《新唐書》有載「善擊劍騎射,稍通書記」,咁似乎佢武藝係有咁上下造詣,但係就無提過佢有考過科舉同做狀元。而呢個講法就應該係嚟自章回小說當中。例如响《殘唐五代史演義傳》,就有一段相似嘅劇情:

(黃)巢聞長安大開武試,招募英才,即辭父母,竟赴長安,入場試畢,果中武舉狀元。次日朝帝,令孜引至駕前請旨。問:「那個是狀元?」令孜奏曰:「此人是狀元。」僖宗一見黃巢,身長一丈,膀闊三停,面如金紙,眉橫一字,牙排二齒,鼻生三竅,唬得魂不護體,半晌方定。僖宗大怒,將黃巢革退不用。

照咁睇,呢個故事都只係講佢係行動行武者路線,唔係行文人路線。而後人對黃巢攞唔到功名呢個印象,應該係嚟自佢作嘅詩《不第後賦菊詩》,「不弟」就證明佢係去過應考。照咁睇,黃巢本身係有一定文采噃。

原圖:網絡