話咁快就嚟到正月十五,又係一年一度嘅元宵節,阿史先喺度祝大家元宵節快樂!元宵節大家年年都會過,之但係呢個節日係點樣嚟,又有啲咩習俗?阿史今次就同大家介紹下啦!

元宵節喺農曆新年之後第一個月圓之夜,亦都被視為係春天嘅到來,關於呢個節日嘅起源,一般就有兩個講法:其中一個講法就係關於漢武帝。喺漢武帝年間,有一次佢就久病不癒,於是佢聽從擅長方術嘅謬忌,向太乙神求助,而太乙神(泰一神)就係「天神最尊貴的是泰一,泰一的輔佐是五帝」。冇幾耐,漢武帝就順利好返,自此就開始建設太乙祠壇祭祀,並且會喺正月十五通宵達旦以燈火祭祀,就係咁樣慢慢演變成元宵節。

而另一個講法就係喺東漢年間發生,相傳東漢明帝篤信佛法,佢就聽從曾經去過天竺求佛取經嘅蔡愔講,喺正月十五晚上嘅宮內「燃燈表佛」,而民眾亦都跟隨呢個做法,初步嘅元宵節自此形成。咁當然邊個先係真正起源今時今日就已經講唔清,但隋唐年間,元宵節就真正成形喇!

咁呢一日到底又要做啲咩呢?古時嘅人就會食湯圓應節、屋企門口亦都會掛花燈、猜燈謎、踩高蹺、舞獅舞龍,部分地方仲有迎紫姑、婦女群遊嘅習俗,只係今時今日唔少習俗都已經被簡化晒。

原圖嚟自網絡