早排阿史就同大家講到香港制水嘅呢段歷史,亦都有唔少有返咁上下年紀嘅史友都親手經歷過。人口不斷增加,再加上只係依賴山澗水及雨水作為主要水源,就更加令到香港嘅食水不足,喺當年嘅今日,就有一項大規模嘅輸水工程完工,意義重大。

其實早喺上世紀20年代,政府就有打算喺廣東省買入淡水去穩定香港嘅水源,但呢個計劃就要去到1960年代先得到時任國務院總理周恩來批准落實動工。早喺雙方協議達成之前,東深供水工程其中一個重地就係深圳水庫,當地嘅部門工程過程就動用咗接近2萬幾個民工以鋤頭、鐵鍬等工具動工,希望可以喺雨季之前完成主壩土方工程。

雙方最終就喺1960年11月15日達成第一次協議,每年就喺深圳水庫向香港淡水,不過最初供水規模唔大。後來香港喺1962年至1963年出現旱災,為咗解決香港食水供應問題,港府就同廣東省當局開始傾長期供水協議,最終1964年4月兩地政府簽訂協定,東江水工程亦都喺1965年3月1日前完工,開始正式輸港。東江水供水,大大紓緩咗香港水資源不足嘅問題。

原圖嚟自網絡