上次分享咗外長王毅以前做「三好學生」嘅事,今次就想講講中共中央外事工作委員會辦公室主任楊潔篪。有內地網民就話楊潔篪嘅表現,就好似同美國班外交官員上咗堂課,因為楊潔篪嘅外交生涯同美國太有關係,就好似前輩對住後輩咁。

呢個講法係咪太誇張就等史友自行判斷,不過楊潔篪的確係一位「美國通」,响佢嘅外交生涯中,好多職位都係同美國事務有關,好似佢响就做過任中國駐美國大使館秘書、外交部部長助理兼外交部北美大洋洲司司長、副部長。响出任外交部常務副部長同外交部長之前,佢就响2001年出任中國駐美國大使。

另外,楊潔篪最為熟悉嘅就係同布殊一家私交甚篤。早响七十年代,楊潔篪响外交部翻譯室工作個陣,就結識咗當時出任美國駐華聯絡辦事處主任嘅老布殊。根據老布殊回憶錄所講,當年佢個仔喬治布殊經常到北京度假,中國外交部就派咗一個後生仔做佢哋一家嘅導遊,呢位後生仔就係楊潔篪。後嚟布殊仲叫楊潔篪做Tiger Yang(老虎楊),原因係楊潔篪係虎年出世,同埋佢個名個「篪」字好似「虎」字。

响2008年,老布殊同時任美國總統喬治布殊參加京奧開幕式時,楊潔篪就陪伴佢哋左右。

原圖:網絡