早兩日阿史就同大家介紹到新疆喺西漢時期就開始有棉花出現,而真正大規模咁開始種植就係喺上世紀五十年代開始,依家新疆年棉產量佔全國八成以上,呢個數字真係犀利。而新疆之所以可以有呢樣成說,其中一個原因就係有京津滬棉紡工廠入到新疆設廠,到底點解呢啲廠房會咁做呢?阿史就同大家介紹下啦!

其實按照新疆當地嘅考古發現同埋文獻記載,呢個地方喺公元1世紀至3世紀之間就已經有用棉布,而喺6世紀就開始有種植棉花,甚至仲會用嚟進行貿易,但規模始終都唔大。而去到1910年代,新疆就開始注重棉業發展,特別係去到盛世才主政年間,就更加積極鼓勵全省棉花增產,並喺棉種、耕作技術、機械上給予支持。咁京津滬棉紡工廠又係點解會入到新疆咁遠呢?原來喺新中國成立之後,當時中國工業產值只佔國民經濟30%,當中仲有超過七成都位於沿海地區,當時毛澤東就表示應該要「好好利用和發展沿海的工業老底子,可以使我們更有力量來發展和支持內地工業」。

眼見新疆原產大量優質棉花,於是當時喺上海就招聘借調技術工人320名,先喺1952年建成烏魯木齊水磨溝「七一棉紡織廠」;後來1958年,天津四個棉雜生產合作社職工300多人遷往新疆石河子,成立「農八師八一棉織廠」,即係後來嘅石河子織染廠;1960年,上海市匯新、匯建、匯成、匯羣織布廠161名職工、連同家屬600人先後遷入阿克蘇,成立「農一師勝利棉織廠」等等,有咗呢批有工業經驗嘅技術員工入到新疆,棉紡工業就係咁樣得到驚人嘅進展。

原圖嚟自網絡