今時今日如果要鬧人相貌堂堂但做出品行敗壞嘅事,大家通常都會用到「衣冠禽獸」呢個詞,之但係如果認真去理解同追溯呢個詞,其實原本「衣冠禽獸」嘅意思並唔係用嚟鬧人,而係用嚟讚美人,到底點解?阿史今日就同大家介紹下啦!

喺古代嘅中國,其實衣、冠都係古人身份同埋地位嘅象徵,有啲衣著就算有錢都唔可以著,唔少款式都有嚴格規定,咁朝廷之上皇帝就係以「龍」嘅形象自居,至於朝廷官員嘅衣服上就要繡上各種禽獸,文官身上就會繡上「禽」、武官身上就會繡上「獸」,所以加埋就會有齊「禽獸」。唔同嘅文禽武獸都反映住果位官員身份嘅高低,就以明朝為例,文官袍子身上就係由仙鶴開始、一直由錦雞、孔雀、雲雁、白鷳、鷺鷥、鸂鶒、黃鸝排到鵪鶉;至於武將身上嘅袍就係由獅子(一品和二品)、老虎、豹子、熊、彪(六品和七品)、犀牛排到去海馬。如果古時話人係「衣冠禽獸」,其實就係讚緊人身份地位高尚。

咁由幾時開始呢個詞會變咗做貶義詞呢?原來喺明朝中後期,當時朝廷嘅大權就由宦官掌握,無論係文官定係武官,唔少都驚咗佢哋,甚至仲幫住呢班宦官欺壓百姓,咁去到果個時候百姓就將「衣冠禽獸」變成貶義詞,就真係鬧緊文官武官係「禽獸」喇!

原圖嚟自網絡