呢幾日阿史都同大家介紹到「乒乓外交」嘅故事,而提到中國乒乓球嘅發展史,有一個人真係不得不提,事關中國體育史上第一個世界冠軍就係由佢拎返嚟,而呢個人就係自幼喺筲箕灣山邊木屋區長大嘅容國團。

容國團出生喺1937年嘅香港,自幼就因為家貧冇乜點讀書,但就喺乒乓球既有天賦又想當有耐性,年紀輕輕就已經拎過公開賽冠軍,仲喺19歲嘅時候擊敗日本國家隊嘅世界冠軍荻村伊智朗令到佢聲名大噪。咁好地地嘅一個人才,又係點解喺香港冇機會發展呢?

原來當時容國團係喺左派工會工作,亦都係因為呢個原因受到乒總歧視,冇畀佢出戰1957年亞洲錦標賽,喺得到朋友鼓勵下,容國團就決定返到內地發展,為中國國家隊而戰。容國團先係入讀廣州體育學院,好快就已經拎到全國乒乓球錦標賽男單冠軍入選國家隊,佢當時立下豪言壯言,表明要喺「三年奪取世界冠軍」。結果,佢就喺1959年西德舉行嘅25屆世界乒乓球錦標賽上,擊敗匈牙利名將西多,為中國奪得第一個乒乓球男單世界冠軍。

喺回國之時,年僅22歲嘅容國團受到極高等級嘅接待,時任副總理賀龍親自到機場接機,毛澤東、周恩來多次接見,佢被當時全國人民視為民族英雄。

原圖嚟自網絡