尋日就同史友們介紹完「宰相肚裡能撐船」嘅典故起源,而提起呢個典故,大家都會將「將軍額上能跑馬」聯繫埋一齊,咁到底又係邊位將軍咁犀利,額上可以跑到馬呢?阿史今次就同大家介紹下啦!

呢度所講嘅將軍,之唔係北宋時期嘅狄青。狄青出生寒門,家世代務農,佢同哥哥相依為命,年幼時就曾經被流氓欺負,佢哥哥為咗幫佢就將對方打到重傷,後來狄青為哥哥頂罪,入獄之餘額頭上被刺上標記。

出獄以後,狄青喺初遊京師之時就投軍,仲加入埋殿前司馬軍拱聖軍,其後就先後參與過討伐西夏、廣西儂智高等戰役。由於佢驍勇善戰,立下唔少赫赫戰功,後來官至樞密使,諡武襄,追贈中書令、尚書令。

之不過樹大就容易招風,狄青頭上嘅標記喺軍營中就被議論紛紛,副將聽到軍中將士討論果陣,都想處罰呢班將士,之但係狄青就表示,自己額上標記係不可磨滅事實,所以將士亦都冇違反軍紀,佢甚至仲話將士們喺戰場上都用心用力殺敵,所以如果佢哋喺額上跑馬佢都唔會嬲。如果寬廣嘅氣度,就被後世稱為「將軍額上能跑馬」。

原圖嚟自網絡