繼續同史友們介紹一啲特別嘅歷史人物,「宰相」呢個官職大家都應該聽唔少,至於歷史上其實有一位人物先後三次出任宰相,仲被後世甚至仲尊稱佢為「救時宰相」,今次阿史就同大家介紹下啦!

阿史今次要介紹嘅正正就係姚崇,佢分別係武則天、中宗、玄宗在位時嘅宰相,一共在位十幾年。姚崇原名叫做姚元崇,但後來因為要避開「開元」年號之諱,就改名叫做「姚崇」。姚崇經科舉入仕,最初係被授濮州司倉參軍,後來又做過司刑丞,因為處理案件公正嚴明而不斷晉升,仲受到武則天賞識成為兵部侍郎。

姚崇之所以被稱為「救時宰相」,係因為佢嘅一生同唐朝嘅興盛有住重大嘅關係,喺武則天在位年間,佢就為武則天剖析契丹侵擾河北形勢、解決重用酷吏嘅問題,令到武則天升佢為同中書門下三品(宰相加銜);而喺中宗、睿宗時期,佢就分別兩次被貶為刺史,但仍然為政甚得民心,後來去到唐玄宗即位之初,佢就成為兵部尚書,加封為梁國公,仲提出「姚崇十策」以及杜絕蝗災。結果喺呢啲意見被採納後,開元年間嘅經濟同社會都得到巨大發展,姚崇就被稱為「救時宰相」。

原圖嚟自網絡