近日全球再度關注日本福島核污染問題時,史友們仲記唔記得35年前前蘇聯一場核災難呢?

响1986年4月26日,即係35年前嘅今日,烏克蘭發生咗一次震驚全球嘅核事故,就係切爾諾貝爾核災難。切爾諾貝爾核電廠位於烏克蘭境內,於1977年正式投產。响1986年4月26日嘅凌晨,切爾諾貝爾核電廠四號嘅反應堆因為操作人員嘅訓練不足而令到功率急劇增加,反應堆突然爆炸,即時就有31人因為輻射洩射而死亡。不過,蘇聯响事故初期低估咗嚴重性,亦由於事故發生响當時嘅蘇聯,所以切爾諾貝爾核電廠爆炸嘅消息無傳出蘇聯以外嘅地方。

至於事故被公諸於世是因為瑞典向莫斯科當局報告輻射雲飄到北歐一帶,蘇聯响紙包唔住火之下响4月28日公開切爾諾貝爾核事故嘅消息。事故唔單止令烏克蘭、白俄羅斯及俄羅斯境內受到嚴重核污染,往後更出現大量人類受輻射感染個案,與輻射相關的癌症死亡個案亦上升,連歐洲其他國家不受到不同程度的核污染。這次核災難,是近代歷史上最嚴重嘅災難之一。

原圖:wiki commons