繼續同史友們介紹一啲經常都會講到,但又唔太清楚當中意思嘅一啲詞語。喺廣東話當中,就有一句「摸門釘」係形容到訪其他人嘅屋企但無人應門,白行一場嘅意思。咁到底呢個情況同「摸門釘」之間有咩關係呢?阿史今次就同大家介紹下啦!

喺春秋時期,當時嘅門其實都已經好有設計,就好似《墨子·備城門》入面描述「門扇薄植,皆鑿半尺,一寸一涿弋,弋長二寸,見一寸,相去七寸,厚塗之以備火」,而呢句句子當中提到嘅「涿弋」,其實就係古代城門上用到嘅尖圓形木橛,佢哋大小、排序都有講究,並且表面仲會有一層厚泥土防火。

咁有史友可能會問,咁到底果時嘅門釘有咩用呢?門釘其實喺唔同時代都有唔同作用,喺最初嘅時候就係用嚟防衛,後來由於門釘嘅「釘」字同添丁嘅「丁」,所以後世就有唔少婦女都會專程摸一摸門釘求子。

上面講到嘅就係北方嘅習俗,咁南方又係點呢?喺以前廣東石歧就有一座關帝廟,每次墟期嘅時候都有唔少童工嚟到呢座廟門口希望可以搵到工,但由於佢哋數量太多,所以喺等待工作嘅時間都冇乜野可以做,只好摸下門釘。所以,後來就有人用「摸門釘」形容白行一趟喇!

原圖嚟自網絡