呢兩日就同史友們講到近代中國第一次「抵制美貨運動」,當中就以廣州最有效。而認真追溯成件事,其實就係同鐵路華工表現太過勤力引嚟當地白人嘅種族歧視而起,咁到底當時太平洋鐵路嘅華工做過咩嚟呢?阿史今次就同大家介紹下啦!

喺晚清年間因為各種原因,唔少華人都被「賣豬仔」,除咗去南洋,另一個熱門嘅目的地就係美國啦,而喺美國當時就有一項極為龐大嘅工程進行,就係「太平洋鐵路」喇!呢項工程始建於1863年,喺鐵路建設初期其實就係美國內戰之後冇耐,美國政府就打算興建一條貫通東西岸嘅鐵路振興美國經濟。當時原本佢哋打算喺美國本土請五千個工人,但最後只係得幾百個美國人見工;而原本用開嘅黑奴就唔能夠再用,於是佢哋就諗到招募華工。

而睇返1860年代嘅數據,呢項鐵路工程全盛時期係有接近1.5萬華工參與,人口比例高達九成,而由於工程係要貫通美國東西岸,再加上當時挖掘機器嚴重不足,所以唔少華工都喺極其危險嘅情況下開山劈石,唔少人都因為咁而受傷,甚至死亡,特別係喺內華達山脈同埋尺唐納隧道呢兩段路上。

喺華人付出血汗之下,呢項艱難嘅工程得以提前7年建成,之但係當時美國就相當忘恩負義,其至喺儀式上致謝詞都冇提到呢班華人。犯下咁嚴重嘅錯誤,到底美國之後點收科呢?阿史下回再同大家分解。

原圖嚟自網絡