唔知史友們最近有無入戲院睇《真三國無雙》電影版呢?呢套電影好唔好睇就見仁見智啦!不過就令阿史又睇返三國人物嘅故事(最近都寫多咗),今次就想講講王允,因為睇套電影就見到秦沛演呢個角色。

王允係東漢末年嘅著名朝臣,响《後漢書‧陳王列傳》有載,十九歲就做郡吏,後嚟因得罪宦官張讓而下獄,後尾得何進賞識重新做官,打算合謀盡誅宦官。後嚟被何進引召入京嘅董卓打持朝政,廢少帝改立獻帝,王允升任司徒。當時董卓對王允都相當信任,但王允「見卓禍毒方深,篡逆已兆」,於是搵司隸校尉黃琬、尚書鄭泰等謀誅董卓,可惜未能成事。後嚟潛結卓將呂布,使為內應,最終成功刺殺董卓。

成功誅殺董卓後,呂布就成為王允一個合作伙伴。不過王允消滅董卓後,剛棱疾惡,令群下不甚附之。甚至連同佢合作嘅呂布都同佢有所不和,好似呂布想以董卓財物班賜公卿、將校,但王允反對不從。當時由董卓引入關嘅涼州軍人,聽到王允會盡誅涼州軍人嘅消息,董卓原本嘅部下李傕見董卓女壻牛輔都死埋,諗住返去涼州就算,但之後佢聽從賈詡嘅建議,最後攻打長安。結果呂布兵敗退出長安,王允連同宗族十餘人被殺害。王允死後,天子感慟,百姓喪氣,不過就無人敢為王允收屍,最後平陵令趙戩棄官奔喪。

照咁睇,王允同呂布之間失去咗董卓呢位共同敵人,就好似唔多合作到咁喎。

原圖:電影《真三國無雙》劇照