早前就同大家講唔少三星堆嘅文物,唔少史友都覺得新奇又好睇,所以阿史都繼續同史友們介紹一啲我國嘅考古文物,今次就介紹下「牛虎銅案」啦!

就咁睇呢幅圖可能大家都唔太睇得明到底呢件器物係用嚟做乜,呢件喺1972年由雲南省玉溪市江川縣李家山古墓群第24號墓中出土嘅戰國時期青銅器,實際上係古代祭祀果陣用嚟盛載牛羊用嘅祭品器具。雖然呢件器物睇落好似好細,但其實佢長達76cm、高就有43cm,重量仲達到17公斤添!

唔講真係唔知,相比起其他器具,牛虎銅案可能唔算特別搶眼,但其實佢係雲南博物館嘅鎮館之寶嚟架。牛虎銅案成個器形就係一隻站立嘅大牛,腹部中空收藏住一隻小牛,而大牛嘅後部就有一隻猛虎咬住牛尾,畫面相當有寓意。牛係三牲之中嘅首位,而虎喺滇文化當中又有住崇高嘅地位,係經常都有滇人拜祭。成件青銅器當時係用范模鑄造,大牛同猛虎都係一次成型,而小牛就係重新焊接,以當時嘅工藝水平嚟講真係相當高超!難怪內地就流傳住一句「北有馬踏飛燕,南有牛虎銅案」啦!

原圖嚟自網絡