喺唔少古裝劇集入面,提起大戶人家嘅女子通常都會稱之為「千金」,但唔講真係唔知,呢個詞原本其實係指男子架! 

「千金」呢個詞最早就係出現於《南史》記載,當時著名文學家謝莊個仔謝朏自幼就好聰明,十歲左右就已經可以出口成文。有一日謝莊就帶埋個仔陪同皇帝出遊姑蘇,而喺出遊過程出皇帝就聽聞謝朏好有才華,所以就想佢當場寫一篇《洞井贊》。

結果,謝朏揮筆成文,仲要係「文不加點,援筆即成」。當時皇帝就大為驚訝,仲以神童稱呼佢,而宰相王景文亦都表示「賢子足稱神童,復為後來特達。」聽到咁多人讚自己個仔,謝莊都開心到話「真吾家千金!」就係咁,「千金」呢個詞後世就用嚟形容出類拔萃、德才兼備男子。

至於點解後來呢個詞會變成形容女子呢?喺元雜劇《薛仁貴榮歸故里》入面就有一句台詞「小姐也,我則是個庶民百姓之女,你乃是官宦人家的千金小姐,請自穩便。」「千金小姐」呢個詞就係喺呢度而生,亦都因為戲曲嘅廣傳而更成知名,甚至明、清以後嘅話本都以「千金」形容大戶人家嘅女孩,真係估佢唔到。

原圖嚟自網絡