可能因為疫情嘅關係令到大家兩年幾冇得去旅行,所以網絡都流傳好多地區名勝嘅相片,畀大家望梅止渴,而阿史近排就睇到一輯「博濟醫院」嘅舊相。

廣州「博濟醫院」依家已經係「中山大學孫逸仙紀念醫院」,呢個地方唔單止係我國西醫發源地,仲係孫中山學醫嘅地方。喺1835年,美國傳教士伯駕醫生就得到十三行首富伍氏家族10萬兩白銀嘅幫忙,喺廣州新豆欄豐泰行3號開設西醫眼科「新豆欄醫局」,後來受到鴉片戰爭影響而停業。去到1842年,醫局就重新後業並且改建成綜合性嘅西醫院,成為中國第一所西醫院。

而去到18世紀50年代,第二次鴉片戰爭又爆發,醫局直頭就毀於戰火當中,伯駕早喺戰前就將醫局交畀嘉約翰主掌,嘉約翰就只好喺南關增沙街租一華人住宅改裝為醫局。捱到戰爭結束後,醫局就喺1859年5月重新開業,正式定名為博濟(Pok Tsai)醫局並且喺1866年遷到仁濟大街現址,定名博濟醫院。

喺往後嘅幾十年,醫院不斷改進,去到1935年嘅一百年間,就已經為200萬病人醫過病,真係犀利!咁到底孫中山喺度學醫期間又做過咩呢?阿史下篇再同大家介紹下!

原圖嚟自網絡