早兩日阿史就同史友們講到毛岸英參與抗美援朝期間隱姓埋名,以「劉秘書」之名活躍喺軍中,但好可惜喺一次美軍轟炸壯烈犧牲。面對住呢個咁慘痛嘅消息,當時彭德懷又係點樣報告畀中央軍委聽呢?阿史今次就同大家講一講。
其實喺毛岸英不幸犧牲當日,彭德懷就用咗一個幾鐘寫咗一封百字電報同中央軍委報告呢件事,而呢封電報要去到2020年先至被首次公開,咁到底當中寫咗咩呢?以下就係電報原文:
「我們今日七時已進入防空洞,毛岸英同三個參謀在房子內,十一時,敵機四架經過時他們四人已出來,敵機過後他們四人返回房子內,忽又來敵機四架,投下近百枚燃燒彈,命中房子,當時有二名參謀跑出,毛岸英及高瑞欣未及跑出被燒死,其他無損失。」呢封報告咗毛岸英死訊嘅電報並冇第一時間送到毛澤東手上,反而係被周恩枇攔截,因為佢明白對天下父母而言,白頭人送黑頭人都係難以忍受嘅痛苦,再加上當時毛澤東身體已經染病,所以為咗大局,呢個消息只能被暫時隱瞞。
咁毛澤東又係幾時知道呢個消息呢?就係喺中國人民志願軍第二次戰役中取得勝利,又正值元旦。1951年1月2日,周恩來先將呢封電報交到毛澤東手中。其實毛澤東得知消息果陣已經隻眼通紅,但佢就表示「有戰爭就有犧牲,那麼多中國人民志願軍戰士在朝鮮戰爭中付出了寶貴的生命,不要因為岸英是我的兒子就覺得這是一件天大的事,他和其他戰士一樣,是人民的英雄,死得其所。」