唔知玩開三國志嘅史友們,有無發現唔少三國遊戲好似無將台灣島放响可控制範圍當中。最近阿史玩返30年前經典DOS遊戲《三國演義》,當中就有成日出現「洪水來了」嘅台灣,咁三國時期台灣島係咪响三國政權範圍內呢?
對於三國時期中原人士到達台灣島,最為人熟悉就係孫權派員出海到達夷州。响《三國志‧吳書二‧吳主傳第二》有載:「二年春正月,魏作合肥新城。詔立都講祭酒,以教學諸子。遣將軍衛溫、諸葛直將甲士萬人浮海求夷洲及亶洲。亶洲在海中,長老傳言秦始皇帝遣方士徐福將童男童女數千人入海,求蓬萊神山及仙藥,止此洲不還。世相承有數萬家,其上人民,時有至會稽貨布,會稽東縣人海行,亦有遭風流移至亶洲者。」
此外,據東吳臨海郡太守沈瑩所著嘅《臨海水土志》(已散佚)所述,夷州位於臨海郡即今日福州東南二千里,土地無雪霜,草木不死,四面是山,眾山夷所居。無論地理位置同島上環境,都同台灣島相似。所以有學者就估計,亶洲即係依家嘅日本,夷洲就係今日嘅台灣島,而呢啲亦被唔少後世人視為中國正史中大陸同台灣通航嘅最早記錄。
不過,亦有人質疑《三國志》提及嘅夷州並非台灣島,而係琉球本島。因為由東吳首都建業一帶出海往東,去到琉球一帶機會比較高,而且經琉球群島同北上到達今日嘅日本,就似乎合理過由台灣島到日本。
唔知史友們又有乜睇法呢?不妨留言討論一下。
原圖:衛溫浮海夷州圖