如果要介紹世上最宏偉嘅建築,對阿史嚟講天安門絕對係數一數二嘅一座。喺整體嘅佈局同埋設計嚟講都係充滿匠心,但唔知史友們又有冇諗過,原來設計天安門嘅呢位歷史人物,喺設計之時就只係得十八歲?今次阿史就同大家介紹下啦!
今時今日嘅天安門,其實就即係過去嘅紫禁城宮門,喺設計初時係叫做承天門。呢座「承天門」係由明代御用建築匠師蒯祥所設計,始建於明朝永樂十五年(1417年),直至清朝順治八年(1651年)先至改名為天安門。咁問題嚟喇,點解會冇啦啦興建呢度門呢?
原來喺朱棣掀起「靖難之役」後,由於佢係奪取侄子嘅皇位,所以心入面過唔得唔快活,南方嘅生活亦都唔鍾意。喺力排眾議之下,佢就決定遷都到北平,而其中一項重要嘅工作就係修築皇城。同以往喺長安、洛陽呢啲地方唔同,北平基本上冇乜宮殿遺址,只能從平地起出一座皇家大城。由於呢件係相當龐大嘅工事,並唔係一般工匠可以做到,於是當時朱棣就諗起皇家建築推手、蒯祥。
蒯祥嘅父親蒯富工藝都相當高超,喺修築南京紫禁城工程當中,朱棣就見到蒯富嘅實力,佢當時仲得到「木工首」嘅稱號,蒯富亦都留低唔少出色嘅建築物就好似「朝天宮」、「靈穀寺」等等。
祖傳嘅技術傳到蒯祥手中就更加不得了,朱棣喺決定遷都之時即時係諗到蒯富,但又因為蒯富年老,最終就畀學有所成嘅蒯祥擔任北京紫禁城的總設計師、負責人,而當時佢就只係得十八歲,由皇門施工到完工用咗不足三年時間,真係不得了!

原圖嚟自網絡