以往阿史都同大家介紹唔少我國嘅考古發現,搵到金、銀、玉器並唔係啲咩新奇嘅事,喺唔少墓葬當中都會有相關嘅發現。之不過,有一個寶藏誇張到被稱為「亞洲第一寶藏」,唔知史友們又聽過未呢?
阿史所講嘅呢個寶藏,正正就係被稱為「中國五大寶藏之謎」嘅張獻忠寶藏。根據《明史》記載,「獻忠黃面長身虎頷,人號黃虎。性狡譎」,而喺崇禎三年,佢就因為隨王嘉胤,作戰勇敢,身先士卒,累功進至「西營八大王」之一。後來,佢更加同李自成攻陷鳳陽,轉戰兩湖,盤踞巴蜀,甚至仲攻破成都攫取蜀王名下數以千萬白銀,喺呢段期間聚斂咗大量財富。
之不過,喺距今三百幾年前,張獻忠率領十余萬大軍將金銀財寶裝載於數千艘船上打算東下之時,就被縱火攻船燒沉其舟,張獻忠寶藏就係咁樣悉沉水底。喺未有考古發現之前,四川一帶就只係流傳張獻忠沉銀價值「石牛對石鼓,金銀萬萬五。誰人識得破,買盡成都府。」
咁到底呢個又係咪一個傳說呢?時間去到2017年4月14日,有考古團隊就對張獻忠沉銀遺址進行發掘,將呢個400幾年嘅傳說逐步印證。考古團隊就搵到超過三萬件文物,當中大部份都係金銀器,而且當中唔少都係珍貴文物就好似有虎鈕「永昌大元帥」金印、「都水司正銀」一百兩銀錠、冊封金冊等,仲有好多都係同張獻忠大西政權直接相關嘅文物。
之不過,據記載張獻忠寶藏數量相當龐大,出土文物不足百份之一,到底呢個「亞洲第一寶藏」仲有啲咩呢?就仲要需要進一步嘅考古發掘先知喇!
原圖嚟自網絡