「小兒麻痺症」呢個名詞喺上世紀曾經令到唔少父母萬念俱灰,但就因為一個人而令到呢種病喺中國絕跡,佢就係人稱「糖丸爺爺」嘅顧方舟。

顧方舟出生喺1926年,並且喺1950年畢業於北京大學醫學院醫學系,其後仲去過蘇聯醫學科學院病毒學研究所,絕對係當時醫學界嘅明日之星。喺上世紀五十年代,「小兒麻痺症」(又稱「脊髓灰質炎」)喺中國相當流行,只要患者不幸發病,就會引起唔同程度嘅癱瘓,以當時嘅技術根本冇辦法完全根治。

當時顧方舟就諗,醫生的確可以救到唔少病人,但如果可以喺公共衛生事業上作出貢獻,咁就更加可以令千百萬人受益。於是,顧方舟就傾畢生之力研究「脊髓灰質炎」,喺1958年他首次分離出「脊髓灰質炎」病毒,為免疫工作製定提供科學依據,最終就為我國培養「口服活疫苗」。

為咗令到千萬人唔再受病苦折磨,當時顧方舟唔單止自己冒着癱瘓危險,飲落一小瓶疫苗溶液;甚至喺之後,佢仲拎自己岩岩滿月嘅仔進行測試,可證明呢隻藥對兒童同樣安全。

直到2000年10月,世界衛生組織證實,中國本土「脊髓灰質炎」野病毒嘅傳播已被阻斷,中國已成為無「脊髓灰質炎」國家。「糖丸爺爺」顧方舟真係功德無量。

原圖嚟自網絡