歷史上,唔少帝王喺取得王位之後,為咗可以確保江山永固,經常都會對手握兵權嘅功臣出手。早幾日阿史就講到齊景公「二桃殺三士」嘅故事,今次就講一講比較高招嘅「杯酒釋兵權」!
「杯酒釋兵權」呢件事發生喺宋朝建立初期,喺經歷過五代十國混戰之後,當時宋太祖趙匡胤避免類似澶州兵變和陳橋兵變等歷史劇重演,希望可以解除開國元老手中嘅兵權,從而達到中央集權嘅效果。佢諗盡方法,最終通過一場酒席做到呢件事!
有一日,趙匡胤聚集王公大臣石守信、高懷德、王審琦等人一齊飲酒,當佢飲到半醉嘅時候,佢就忽然愁眉苦臉,一眾大臣就問佢點解會咁。當時趙匡胤就回應指,自己如果冇咗咁多位大臣,應該都做唔成皇帝;但做成咗皇帝之後,反而冇晚好好訓過,仲不如去做個節度使好過。就咁聽到呢句說話,大臣們都大驚失色,石守信等將領跪下磕頭即時表明自己冇異心,而趙匡胤就趁機表明希望佢哋放棄兵權。
眾將聽到之後,都明白皇帝係咩意思,紛紛都表示會交出兵權,而冇幾耐趙匡胤亦都對呢班開國功臣進行封賞,等佢哋子孫後代都衣食無憂。就係咁樣,一場冇流血嘅酒宴就成功解決藩鎮權力過大嘅問題喇!
原圖嚟自網絡