繼續同史友們介紹一啲中國嘅經典典故,喺形容有志之士勇於為知己而犧牲,好多時候都會用到「士為知己者死」嚟形容呢種行為,但史友們又知唔知歷史上到底邊位人物做出呢件事呢?
喺戰國時期,有位名為豫讓嘅俠客最初就為範、中行氏做大臣,之不過做咗一段時間都未得到重用。後來佢就轉投智伯並且好快就得到信任,之不過晉國被三分,智伯亦都被趙襄子殺害,趙襄子甚至仲用智伯嘅頭骨嚟做飲器。
曾經受過智伯知遇之恩嘅豫讓自然就氣難平,想方設法想幫智伯報仇。佢先係隱姓埋名假扮受過刑罰嘅人,去到趙襄子王宮洗廁所,打算喺廁所刺殺趙襄子,但點知呢條計謀就被識穿,佢亦都當場被捉住。之但係,當時趙襄子好欣賞佢為智伯報仇嘅行為,當場就放咗佢走。
豫讓報仇失敗,但就冇因為咁而放棄,反而就自毀容貌、以火炭改變自己聲音,令到自己由內到外都改變咗。佢選擇喺一條趙襄子必經之路埋伏,但呢一次因為殺氣太重又被識穿。趙襄子今次決定將佢處死,但豫讓就提出一個請求,希望可以畀佢刺王袍幾下以了心願。趙襄子答應咗呢個請求,豫讓刺穿王袍之後就自行了斷。呢個為知己而捨棄自己生命嘅故事,後世就稱之為「士為知己者死」喇!
原圖嚟自網絡