喺介紹北京烤鴨嘅時候,阿史就同大家提到係因為朱棣篡位奪權之後,先至將呢樣美食由南京帶到北京。而講起呢段歷史,阿史就想同大家介紹一個重要人物,就係被稱為「妖僧」嘅姚廣孝喇!
出家人喺歷史上都甚至同政治權鬥扯上關係,之不過呢個身為僧人嘅姚廣孝反而同呢啲世俗之事扯不唔少關係。姚廣孝出生喺一個醫生世家,喺14歲之齡就出家為僧,自此學習天台、密教、宗禪門,修持臨濟宗,仲拜埋道士席應真為師,得其陰陽、占卜之術。佢之所以被稱為「妖僧」,其中一個原因係因為佢「目三角,形如病虎,性必嗜殺,劉秉忠流也。」
而呢位人物喺洪武年間就被被其朋友宗泐舉薦,選為高僧侍奉各親王,而佢當時就同燕王朱棣相談甚歡,成功入燕。喺朱元璋死後,明惠帝即位就展開大規模削藩行動,好多位親王都紛紛獲罪、或被罷黜,而去到朱棣之前,姚廣孝就密勸朱棣起事,甚至仲親自訓練部隊、修建地穴。朱棣可以成功起義,興「靖難之師」,姚廣孝途中亦都多次出謀獻策、決定部隊進退同埋戰機,實在功不可沒。
而當朱棣攻南京即位稱帝,佢就授姚廣孝為僧錄司左善世,命其蓄髮還俗。之不過,姚廣孝拒絕咗呢個要求,亦都唔要房屋與宮女,反而繼續全喺佛寺之中,穿官服入朝議事、退朝換上袈裟,甚至後來仲輔助太子。亦都因為呢個奇怪舉動,亦係佢被稱為「妖僧」嘅原因之一。
原圖嚟自網絡