呢幾日阿史介紹咗唔少1937年南京保衛戰同南京大屠殺嘅歷史,不過有樣嘢有位史友就問點解當時南京軍民唔撤退呢?

其實阿史好耐之前都講過,當時蔣介石雖然知道唔多夠日本打,特別係响淞滬會戰失利之後,中國軍隊受到重創,但南京作為當時首都,如果唔抵抗日軍侵略就講唔去。所以,蔣介石明知南京不可守,卻就高調表態要死守南京,結果唐生智就自告奮勇守護南京,獲任命為南京衛戍司令,而佢收到嘅指示,就係蔣介石提出嘅「誓與城市共存亡」。

亦因為咁,當時南京守軍就對長江邊作出封鎖,收繳渡江船隻,仲下令「擅自過江者以軍法從事」。按照唐生智嘅講法,就係「置之死地而後生」。但本來諗住守到日軍進攻一段時間,點知响個幾星期形勢就急轉直下,連蔣介石都漏夜離開南京。直到12月11日,蔣介石下達命令,叫唐生智下令南京守軍撤退,而唐生智响12月12日先正式下達撤退命令。但當時日軍已經兵臨城下,撤退過程非常混亂,部隊出現搶船渡江情況。最終只有少數部隊能成功撤退,大批軍民就留咗响南京。後嚟唐生智撤退到武漢後,就交代話原訂係12月14日有序撤退,但事與願違。

原圖嚟自網絡