繼續同史友們介紹我國嘅一啲經典名畫,提起「意境」嘅表現,「留白」、「虛境」同埋「實境」之間嘅轉換就相當影響到一幅畫嘅水平同境界,而阿史接下來要介紹嘅呢幅,正正就係被稱為「虛實相生,無畫處皆成妙境」嘅作品,《寒江獨釣圖》!

呢幅作品係由宋朝馬遠所繪,佢嘅技法主要係效仿唐朝,但同時亦都融入咗唔少創新,整體筆法結構非常工整嚴謹,作品色澤清潤,現存嘅《寒江獨釣圖》絕對就係佢嘅代表作!

《寒江獨釣圖》其實成個畫面都相當簡單,就係一隻小舟,一個釣魚人以及一江秋水。喺呢類作品作當,往往都會有枯樹或者遠山來襯托,但呢幅作品偏偏就冇呢啲元素,甚至仲用上大空嘅留白,就連秋水都只係用上幾道淡墨勾勒,呢種手法反而更加令到獨釣寒江嘅空寂得以表現。唔單止咁,當現代嘅人放大呢幅畫作十倍之後,甚至仲可以睇到漁翁手中魚竿竟然係有滑輪,細節真係嚇死人!可惜嘅係,自從圓明園被毀後,呢幅畫作轉輾就流入咗日本,至今都仍然未歸國。

原圖嚟自網絡