隨住《長津湖》、《水門橋》呢兩套以抗美援朝為背景嘅電影上映之後,除咗令到唔少國人諗起呢段壯烈嘅歷史之外,亦都令到唔少學者重新討論到底「抗美援朝」值唔值得,而以往作為抗美援朝總司令嘅彭德懷就曾經講過無抗美援朝 中國將會不得安生,今次阿史就同大家講一講啦!
熟悉呢段歷史嘅史友們應該都知道,喺1950年代其實我國係經歷完抗日戰爭、國共內戰,難得先迎嚟和平曙光;而且我哋嘅對手係裝備精良嘅美軍,如果要參戰必須係會有好大犧牲。而結果我國就犧牲20萬志願軍將士,投入的物資更是不計其數,甚至仲影響咗解放台灣嘅步伐,如果就咁睇嚟好似犧牲真係好大,但如果唔打呢場戰爭,中國又係咪會不得安生呢?
首先,喺歷史上朝鮮半島都係同中國唇齒相依,只要朝鮮不穩東北就不穩,東北不穩中國亦都難以安穩;而事實上喺美國企圖越過三八線嘅時候,就已經多次轟炸中國東北地區,換言之只要一失朝鮮半島,美軍下個目標可能就係中國。而事實上,經過抗美援朝,中國嘅經濟亦都冇被摧毀,後而喺蘇聯全方位成體系援助下,完成工業化基礎,民族空前團結,更重要嘅係令到世界意識到中國已經係一個軍事強國,北緯38°緯線以至後來越南北緯17°緯線都成為美軍唔敢跨越的嘅線,唔知史友們又點睇彭德懷呢句說話呢?
原圖嚟自網絡