繼續同史友們解答一啲歷史上嘅難題,千古以嚟都流傳住「孟姜女哭長城」嘅愛情故事,咁到底喺歷史上孟姜女有冇哭崩長城?今次阿史就同大家講一講啦!

孟姜女據講就係美貌絕人,她嫁咗畀一個叫做範杞梁嘅人,但喺結婚冇幾耐就被徵調到北方去修長城。由於新婚冇耐,孟姜女相當掛住佢,所以亦都不遠千里去到修長城嘅地方搵佢。之不過,當孟姜女去到之時,就發現範杞梁早已去世;傷心之下就哭咗三日三夜哭崩埋長城。

以上就大家都聽過嘅傳說,咁史實又係點呢?據《左傳・襄公二十三年》記載齊國武將杞梁妻子正係孟姜女原型,而喺《禮記・檀弓》中提到「杞梁死焉,其妻迎其柩於路,而哭之哀」就有提到孟姜女關於「哭」嘅情節,但呢度就完全同崩城冇關!

之不過當呢個故事繼續傳落去,就喺劉向《列女傳》出現「乃就其夫之屍於城下而哭之,內誠動人,道路過者,莫不為之揮涕,十日而城為之崩」崩城嘅情節,唐朝時期就更加變成「崩長城」,到底當中有幾多係史實?真係要本人先知喇!

原圖嚟自網絡