喺中國嘅歷史上,唔少嘅皇朝興替、家族興亡都係同立邊一個位下任皇帝有關,但假如明明庶子比嫡長子優秀,點解古代就偏偏唔立賢明嘅一個呢?今次阿史就同大家講一講啦!

嫡長子繼承制其實最早就出現喺商周時期,呢個時期我哋嘅祖先就岩岩脫離部落制冇耐,但仍然保留住領地嘅意識,仍然係進行土地分封呢個舉動。之不過,同原始部落唔同,呢個時期佢哋意識到人口嘅重要性,所以並唔係進行原始嘅廝殺,反而嘗試去諗一啲制度解決問題。

分封制本身就存在一個問題,就係人口不斷增加嘅情況下,如果人人都可以得到土地,其實可以分到嘅土地亦都唔會多。於是,嫡長子繼承制就出現喇!所有土地都由嫡長子繼承,而其他兄弟就只會被派去其他地方鎮守。雖然現實的確係會出現庶子比嫡長子優秀嘅情況,但喺歷史上能夠更早確立繼承人亦都可以避免兄弟相爭。

而喺歷史上,其實都發生過唔少嫡長子能力不足而引發兄弟相殘嘅局面,阿史下回再同大家講一講!

原圖嚟自網絡